Budownictwo wczoraj i dzis : W toku: Fővám tér Station / Spora Architects

Tamás Bujnovszky Nowa linia metra w Budapeszcie obejmuje dziesięć stacji i połączy południową Budapeszt z centrum miasta.
Położona nad Dunajem i obecnie w budowie stacja Fővám tér jest częścią pierwszej fazy tego projektu.
Tylko złożony system konstrukcyjny mógł spełnić wymagania wynikające z bliskości Dunaju i danego placu budowy.
Z tego powodu stacja stacji Fővám tér składa się ze skrzynki typu cut-and-cover i tuneli.
Złożoność konstrukcji wynika z zapotrzebowania na nowe tunele dla tramwajów i pieszych.
Ta nowa stacja metra stanie się bramą do historycznego centrum Budapesztu.
Renderowania, rysunki i fotografie po przerwie.
+ 22 Architekci: Spora Architects Ltd Lokalizacja: Nabrzeże rzeki Dunaj, Budapeszt, Węgry Projektanci wiodący: Tibor Dékány, Sándor Finta, Ádám Hatvani, Orsolya Vadász Zespół projektowy: Zsuzsa Balogh, Attilla Korompay, Bence Várhidi, Noémi Soltész, András Jánosi, Diána Molnár Projekt ogólny: Palatium Studió Kft Obszar projektu: 7 100 m.
Rok projektu: 2007-2012 Zdjęcia: Tamás Bujnovszky Stacja podzielona jest na dwie główne części konstrukcyjne oraz dwie metody budowlane.
Konstrukcja skrzynkowa jest zbudowana przez otwarty otwór z powierzchni.
Roboty są obsługiwane przez gnojowicę lub ściany palowe.
Druga część stacji znajduje się pod istniejącym budynkiem i jest zbudowana przy użyciu metod NAT.
rendering Skrzynia jest wspierana przez trzy poziomy belek żelbetowych, których struktura będzie podobna do siatki.
Warstwy tej sieci podtrzymują ściany skrzyni niczym struktura kości.
.
Tamás Bujnovszky Tunele mają również zakrzywiony przekrój.
Ściany i kolumny zostaną pokryte drukowanymi płytkami ceramicznymi.
Projekt tego dzieła będzie odzwierciedlał ceramikę Zsolnay w hotelu Gellért, który znajduje się w pobliżu.
sekcja Ze względu na technologię budowlaną w wewnętrznych przestrzeniach stacji powstały ogromne pomieszczenia.
Część przestrzeni jest proporcjonalna do przekroju przeciętnej ulicy w Budapeszcie, zbudowanej w okresie eklektycznym w XIX wieku.
Dlatego stacja może być interpretowana jako odwrócona ulica lub kwadrat pod powierzchnią.
.
Tamás Bujnovszky Zabawa światłem naturalnym była ważnym aspektem architektonicznego kształtowania całej linii.
Celem projektu było włączenie światła do prezentacji podziemnej formy architektonicznej.
Na powierzchni planuje się ogromny plac dla pieszych.
Pozwoli to na uzyskanie niezbędnych świetlików, które pozwolą, aby światło słoneczne dotarło do poziomu peronu, podkreślając wyjątkowy charakter sieci belek.
renderowanie planu platformy
[hasła pokrewne: tapeta magnetyczna, schody zabiegowe projektowanie, piec wolnostojący z płaszczem wodnym ]

Powiązane tematy z artykułem: piec wolnostojący z płaszczem wodnym schody zabiegowe projektowanie tapeta magnetyczna