Lotniska helikopterów

Lotniska helikopterów mogą być urządzane w samym śródmieściu na dachach tarasowych wysokich domów. Wyższe uczelnie, szkoły zawodowe i szpitale projektuje się przy arteriach o charakterze spacerowym. Dworce kolejowe, autobusowe i lotniska helikopterów powinny się znajdować w sąsiedztwie dzielnic centralnych, przy placach niezbędnych ze względu na duże nasilenie ruchu w tych miejscach. Na peryferiach miast lokalizuje się obiekty wymagające dużych terenów, jak lotniska cywilne, tereny sportowe (stadiony), cmentarze itp. Wybór terenów pod budynki użyteczności publicznej wymaga wnikliwej i opartej na badaniach analizie potrzeb danego obiektu. Rozwiązanie plastyczne zabudowy dzielnic centralnych stanowi zagadnienie wielkiej wagi i jest przedmiotem wieloletnich studiów urbanistyczno-architektonicznych biur projektowych, a nawet bywa tematem konkursów architektonicznych. Plac na Kapitolu w Rzymie jest przykładem wspaniale skomponowanego placu, otoczonego budynkami użyteczności publicznej. Na środku posąg konny Marka Aureliusza. Przed wejściem na plac szerokie i długie schody; po bokach liczne rzeźby. [przypisy: kosztorysowanie cennik , schody zabiegowe projektowanie , moc przyłączeniowa  ]

Powiązane tematy z artykułem: kosztorysowanie cennik moc przyłączeniowa schody zabiegowe projektowanie